26 October 2010

petua buang angin dalam badan




selamat hari selasa...kita ber wifi dari pejabat jheoa kuantan pagi nihh....

bukak email semalam, ada kawan2 forward, petua yg baik, ringkas utk dikongsi bersama...




Sumber : email kengkawan



Saya nak kongsi 1 petua dengan anda. Petua ni saya dapat hasil daripada pembacaan saya semasa berada di kampung.

Petuanya ialah petua bagaimana untuk mengurangkan masalah angin dalam badan.
Petua ini bersumberkan daripada kata-kata Saidina Ali Bin Abi Tholib karramallahuwajhah.

Saidina Ali berkata ;“Apabila anda hendak makan epal, hidulah baunya dan kemudian barulah makan epal tersebut.

Kerana apabila anda melakukan demikian, setiap penyakit dan bahaya akan dihilangkan dari tubuh anda dan segala sesuatu yang disebabkan oleh ANGIN akan lenyap.”

Epal berkhasiat membuang angin dalam badan. Haaa, mudah saja petua Saidini Ali ni kan.



Apa yang perlu anda buat ialah,

1. Cium atau hidu lah bau epal.


2. Kemudian, makanlah epal tersebut.



Pastikan anda hidu atau cium dulu bau epal sebelum makan. Itulah petua yang diajarkan oleh Saidina Ali karramallahu wajhah..



(dan2 tu ada epal kat bilik hotel smlm, hahahhah gler psycho muke cium epal, nk ambik feel buang angin)










2 comments:

  1. kak,
    ko klu tang bt muka stim,
    mmg terbaeeekkkk...
    xde sape boleh lawan.
    hahahaa

    eh jap, mcm ni ke muka stim akak? hahahaa

    ReplyDelete
  2. hahhaha...tu je kelebihan yg ado....ko tang buat muka kesian mmg terbaekkk...

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati