03 August 2011

kanta mata coklat

korang pernah beli contact lens korea??? yg byk jual online tu lah, bahaya ke ??? byk artikel yg bgtau pasal bahaya contact lens ni, lagi2 yg byk jual murah kat online...so far..apa yg aku tau, sapa2 yg nk pki contact lens kna jaga kebersihan, dari segi bekas dia, air pencuci dia & semua2 nya lah..

& mcm aku yg bermata sensitif ni, so far apa2 brand contact lens pon aku tak leh pakai lama, lagi2 yg berwarna, paling teruk mata aku leh tahan 8 jam je, itu pon dh pedih2, merah....so contact lens bukanlah 1 keperluan utk aku klu nk pi kerja, lgi relaks pakai spectacles je, sbb kerja aku yg memerlukan pandang screen komputer setiap hari, mau menggelegak mata aku klu pki contact lens pi keje....aku mmg memerlukan eye mo bila pki contact lens, 1 keperluan, klu takdo tu, mau kering & pedih2...yg tu korang carik kat kdi optik belambak, RM10 je kot...

ok2, apa yg aku nk bgtau ialah pasal contact lens korea ni, so klu rasa tak leh pki jgn pakai, tu je, aku pn pki utk melaram je sekali sekali, gi wedding ke, camtulah, bukan nya keperluan hari2...

so...aku beli online kat facebook, aku suka yg style ni...ada border hitam tebal sket...lawo2..


disebabkan tgh offer, 3 pasang RM60 free 1 pasang, so aku pakat beli dgn kawan opis, aku ambik hazel & lgi dua org tu ambik grey...


cute kan packaging dia...(abaikan power contact lens aku) rabun dari kecik camtu lah... ;p






so siang tdi dapat, & baru jap ni aku cuci bersih2, tros testing kat mata....sambil make up tak tahan...hahahhaha....siap bulu mata pelesu...

nice kan hazel ??? di tambah dgn mata ku yg sememang nya coklat... (perasan)

mata putih dah edit kaler putih kasik cover yg urat2 merah, hahhaha...



ada sepasang lagi tak try, warna grey, tapi esok2 plk r, ngantok dh ni.... ciauuuuuu


1 comment:

  1. huhu.. mush.. akak suka sgt tengok org pakai contact lens mcm2 kaler..

    tp akak x bole pakai la sbb 1) fobia weih nak cucuk2 dlm mata 2) mata sensitip, jd merah2 n berair 3) x kuasa nak jaga haha!

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati