20 August 2013

Affan Genap 6 bulan, mama dapat diploma in breastfeeding

Alhamdulillah...syukurrrr sangat² pada Allah S.W.T atas kurniaan rezeki yang tak ternilai ini...




Hari ni 20/08/13, Affan dah genap 6 bulan...selama 6 bulan ini lah mama dapat susukan affan sepenuhnya dengan susu mama, walau masa awal² dlu ada la jugak bancuh FM bagi kat dia, tapi direject, mungkin kerana mama mmg dah janji nk susukan affan sejak dalam perut lagi...So dengan semangat yg cekal, walau perit, pedih, sakit, nangessssssssss je sepanjang menyusukan affan, tapi mama kuatkan semangat jugak demi affan... & hasilnya hari ni mama dah berjaya peroleh Diploma in breastfeeding...

Istilah² yg biasa dalam breastfeeding.

Diploma - berjaya eksklusif BF selama 6 bulan pertama
Ijazah - berjaya Fully BF(susu ibu semata-mata tanpa susu formula) selama setahun
Master- berjaya fully BF selama 18 bulan.
PhD- berjaya fully BF selama 2 tahun.


kalau mak aku baca ni, dia tak heran pon, alahhhhhh mak dulu susukan korang semua 6,7 beradik ni takde nak hebOh² pn, diploma lah , phD lah, ahhahahahahhaha....sentap mak

takpe ni pembakar semangat utk aku...

ada kisah disebalik kejayaan aku ni, kalau dulu aqeef & aleisya dalam pantang lagi aku dah campor FM, memang tak menyusukan pon, so dengan affan ni apa yg buat aku berjaya??? nanti² lah cite, hehehehhe...nak balik dah pon, aqeef dah 10x telefon bila mama nak balik....

sebelum tu, affan punye progress...dia tak meniarap pon, tapi tros je duduk, cayalah




 



1 comment:

  1. kita pon nak dapat phd jugek.....awal berangan walaupun lom tawennn

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati