31 July 2014

Resepi Lempeng 'Tuna & Cheese'

Dah habis idea le tu kan, lempeng punye resepi pon nak citer, haha... Ini lempeng bukan sebarang lempeng, ini lempeng meresik resik bak kata mak aku.. hai mak, hehehhehe....

Pada asalnya nak buat lempeng je, anak² makan ngan gula, sekali teringat mak aku punya lempeng, yg adunan last sekali tu mesti mak buat style masak atas api kecik lama² sampai garing & rangup..utk dia.. hehehe...

So resepi ini adalah gabungan idea mak + aku + restoran al-rawsha... kenapa, nanti aku story...




Resepi Mudah je ni, aku guna bahan yang ada je dalam peti...

Mula² korang buat lempeng je mcm biasa.. pastu dah agak meresik sket, sapu side sebelah dengan sos spagethi, apa² brand pon ok... sebelah side lagi sapu mayonis...

 
aku guna sos pasta adabi


 


pastu lapik pulak ngan tuna spread yang ready to eat tu, pastu letak je keping² cheese tu...

tuna spread yg ni ha...
 





hangatkan sekejap, lipat je dua...gini



potong & ngap, gitu je....bukan susah pon, hehehhe ... boleh tukar ngan perasa apa pon, sukati korang le...



ok, nape ni resepi bersama al-rawsha, kisahnye hari tu ngidam makan makanan arab, so order ni, punyalah sedap tah apa ke nama ni... so budget nak wat cenggini la, tapi daging takde... ada tuna je, belasah je lah..





0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati