30 May 2013

Affan sudah 3 bulan

hahaha...matik lah kekangan masa PLUS penyakit M menyerang utk update blog, jadinya sebulan satu entri, kihkihkih....

maybe lepas ni aku akn jdik kembali rajin sebab dah stat masuk kerja semula, kalau kat rumah memang tak dapat nak membuat kerja apatah bila berdekatan dengan affan, si kecip tu tau² je klu mama dia arOund dia, kuat btol deria bau dia tu, tau je mama dia ada & ofcoz la kerja nak mengempeng sesaje kan...


Si bulat affan sebelum di enjek, dok gelak²...


Hari ni dia dah 3 bulan, 1 minggu, 3 hari, hah baru je lepas kena enjek  semalam, meraung satu klinik dengar suara dia...mula² kemain suka bergelak tawa, lepas tu ngamok nak tdo, time kena enjet tros meraung, yezzaaaaa.... tapi affan hero kan, meraung 5 saat je, pastu dah diam sambung tdo. 


sian kaki bam bam dia kena enjek

Progress lain macam biasa, berat skrg 6kg, dah pandai gelak kalau di agah, terkekeh² dia ketawa, lps tu suka mengereng² kalau baring, haaa bagus exercise lebey sket bia cepat meniarap...





Sepenuhnya minum susu mama, alhamdulillah dimurahkan rezeki kali ni utk meyusu kn affan sepenuhnya, walau banyakkkkkk rintangan perit getir sepanjang nak menjayakan ekslusif breastfeeding ni, memang lah betol org kata nak BF ni semangat kena tinggi, ada la dua tiga kali aku hampir putus asa, tapi alhamdulillah kuatkan semangat gak... nanti² la aku cite kisah kejayaan aku memulakan langkah BF affan ni, sebabbbbb abang & kakak dia aku tak berjaya nak BF dorg kan...sobb sobbbss..

20 April 2013

affan sudah 2 bulan

eh ehh...macam sekejap lah sangat aku rasa, tetiba affan dh dua bulan hari ni...tapiii bukan itu yg aku kisahkan, sebab budak2 kecik ni cepat je rasa dorg membesar, sedar2 dah setahun, cuma yg aku kisahkan maknanya tggal sebulan je lagi utk aku bersenang lenang lurus urat kaki sebelom masok keje balik, hadoiiiiiiii boleh tak nak tambah lagi sebulan tempoh menguruskan badan....pehhlisssssss bos...*kurus la sangat* kikikikiki... dah syok duduk rumah makan tdo ngan affan tu lah sudahnya, malas nak naik keje balik, hehehehhe...dah la ini 1st time merasa ambik cuti 3 bulan....

Affan punya progress, suka sangat senyum, menyengihhhhh je kalau kita bercakap dengan dia, kalah abang aqeef punya cute, besar2 sok2 mesti lagi hensem dari abang, kikikiki

satu lagi affan ni gemor sangat teleng pale dia, bape kali dah aku betolkan, nanti nanti ehhh dia teleng balik, kakak aku cakap aku suka makan leher ayam masa ngandongkan dia, ada la pulak camtu...


 suka sangat bulat kan mata dia


  berat sekarang dalam 5.8kg, sebulan naik hampir sekilo...dukung lama2 leh gangren tangan....


so far affan sihat2 je, cuma batuk yg jangkit dengan kakak dia still ada lagi, ye lah budak mana reti nak kuarkan kahak sendiri, nak tggu dia batuk kuat baru kahak tu kuar, paling kurang pon dia telan balik, & kuarkan sebagai najis, tu yg ambik masa tu. perkembangan lain semuanya seiring dengan umur dia, so tiada yg perlu dirisaukan, alhamdulillah...tggu 6 bulan sok, kot dah pandai merangkak, sebab abang dia hari2 dok tanya bila adik nak besar, nak bawak adik bonceng belakang basikal dia, hadoiiii

sejak lahirkan affan ni, hidup aku dengan diaaaa je, xleh nak berenggang sket, sebabnya keje dia nk dedekkkkk je * (.)(.) *, dia buat mcm 'pek kosong' pulak *buka kamus bahasa kelate kalau tak faham*. nak tdo mesti mulut kat situ je, baru lena, so camno, aku nak mandi ke, poo poo ke terkejar2...heheheh macam2 perangai anak2 ni...camne la aku nak keje sok2....jgn affan wat perangai sudah...then, kalau nak pass kat abah dia, kna bagi dia kenyang btol2 baru aku leh buat keje..ni pon update sambil pangku dia, baru lepas dedek, tengah lena, lenguh pehe2 aku...sib baik tilam vono *erkkkk fitam*

yg paling latest, suka hisap jari tgn kiri dia, kanan takmo pulak...so tak pyh dh nk pki kn dia sarung, heheeh








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati