09 January 2013

Walau Serapi mana pon kita jaga...benda tak dijangka tetap akan berlaku

Aku masih lagi dalam shocking mood...nak mengupdate pasal mende ini pon mcm dlm situasi kekejutan lagi....korang yg ada anak kan, pernah terfikir tak kalau apa sahaja benda yang tak diingini berlaku kat anak korang, walau ko dh jaga dia serapi yg boleh masa dia bermain, tapi tetiba sesaat je korang menoleh ke tempat lain, tros dh jatuh luka berdarah bagai...oouuchhhhh....

ahad lepas, petang tu azim bawak aqeef & aleisya turun main basikal kat kawasan lapang bawah ni... mmg kebiasaan babah dorang if tak sibuk petang² mesti bawak pi taman ke, turun main basikal ke, so aku takde lah kisah sangat, nak harap aku yg bawak turun idok le, baring atas katil lagi sedap dalam keadaan yg sarat memberat ni, *thanx babah*

mula² main kat tanah lapang ni je lah....girang gumbira jgn cakap lah kan, budak² klu dapat bermain, apa dia ingat, tau nak seronok je...





Dah dekat petang nk ke maghrib tu, azim pon ajak balik, sampai kawasan parking bwh rumah ni, leisya & aqeef dah turun dari basikal tunggu kat tepi kereta, azim bukak boot ambik barang, tetiba aqeef capai basikal leisya & naik, soh leisya kejar, leisya kannnn...abang dia naik basikal dia nak marah la tu, kejar pulak abang dia, tak sampai 10 saat dah bedebuk jatuh...........

.............."

"..........................

...................

aku yg kat atas rumah ni, dengar suara leisya meraung tu, punya lah kuat *dalam ati tu, iskkk ni apa lagi lah, takde kes bergadoh...mesti bergadoh...takpon bergadoh*

dalam lebey kurang 10 minit camtu, azim naik aqeef tros masuk bilik terpa aku cakap, "mama kepala adik darah ma, adik jatuh"...mcm biasa je lah reaksi aku kan, siap cakap "abang ea buat adik ??"

bercakap sambil keluar bilik, tetiba aku terpaku, tengok baju leisya & baju azim berlumuran darah..erkkkk, dengan dahi dia pon berdarah, tangan leisya pon habis penuh darah...kat tgn azim ada tisu pon penuh darah...

What the....???







tros aku bukak baju leisya nak mandikan dia sebab sana sini darah, tapi aku pelik gak luka nye kecik je kat dahi tapi darah dia mcm satu badan luka


luka kat dahi yg berlubang, jatuh di jalan bertar, maybe terhantuk batu tu yg mancut2 darahnye....azim panik bila dia angkat je leisya darah tros meleleh sampai nk masuk mulut, tak pikir apa dia angkat baju leisya tekap ke dahi, pastu dia tekap pulak leisya kat badan dia sambil berlari ambik tisu kat kereta, haaa tu pasal dengan baju azim pon berdarah sama.....

Kebetulan jiran sebelah rumah tu nurse di HKL, dia lalu kat situ & tgk keadaan leisya, bila azim tunjuk je luka kat dahi tu tros meleleh lagi darah tu,masing2 panik jiran aku cakap pi je HKL nanti dorang ley check, takut luka dalaman plk, sebab kepala kan...bukan ley buat main...


Lepas mandi, solat maghrib bergegas siap keluar, dalam kereta, hamboiii si leisya tak igt ke dahi dok meleleh darah lagi tu, siap main lagi dlm keta, aqeef plk yg risau suruh adik dia baring...hehehe *aqeef semenjak sekola ni dia nye sifat abang terserlah lebey*





Sampai HKL tu diaaaaaaa...punya la ramai umat manusia kat Emergency tu, takde ku sanggup nak tggu, lagi pon aku tgk aleisya ok je, aktif, tak muntah tak pitam, so ajak azim pi Klinik Mediviron je.. mak tak sanggup nak berejam kat situ, mau2 dua jam baru dpt msuk jumpa doc, esok mak keje nak wehhhh....Isnin pulak tu...


Sepanjang2 sebelum ke klinik tu keje aku ngelap je darah leisya tu, dah xde lah heavy sangat cuma masih keluar la...



Sib baik smpai Mediviron tu patient tak ramai, lps je duduk tak sampai 10 mnit dah kna panggil masuk, masuk je doc terkojut tgk dahi dia, why why itu je tanya dia, pastu dia check semua leisya ok je sehat, xde muntah xde pitam means kepala dia ok...


just dressing luka tu je...




Keesokkan harinya.....

ada dia kisah kepala da berdarah semalam, dah main basikal balik...hurmmm budak debot budak debotttt.....






kita punyalah panik risau jadi apa²...budak² sekarang ni susah sangat nk ambik sesuatu bnda sebagai pengajaran, tak mcm kita dulu², kalau dah jatuh berdarah2 mcm ni, mau nye serik, fobia nak berlari, budakk sekarang??? hurmmmm...lasak²...


Sekarang ni mcm² boley berlaku, tanpa kita sedar, tanpa kita minta, walau serapi mana kita jaga mereka, benda² camni ttp tak dapat kita elak kalau dah Allah takdirkan apa akan berlaku, dah tertulis sebegitu, kita terima je lah....


Padahal sebelum kejadian, dorang ok je, main kat rumah, gelak², nyanyi....kannnnn






2 comments:

  1. alahaiii..kesian leisya..klo jadik kat anak aku, bukan aku yang pitam ,laki aku yg tombang kot tgk drh kluar sbb die mmg mabuk darah..hhuhuhu..

    semoga mereka sentiasa dilindungi Allah sentiasa..

    amin..

    ReplyDelete
  2. terkujat tgk gambar baju liesya.....luka tu pun cam dalam je...nasib baik x de pape...

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati