31 May 2009

dua cOusin yg saling menyayangi

hehehhe....aqeef & nayli, masing2 dh besau & dh paham erti kasih sayang...

pg td kna jaga nayli, sbb jeje ada kelas, kakpah plk outstesen ipoh, so aku ok je sbb bkn keje pon sabtu...lgpon aqeef ada la kawan nk bertumbuk mesra...


ni aqeef tetiba je, stat nmpak nayli tros peluk...agaknye dia pn busan dok ngan aku je kat rumah, bla ada kawan tu yg dia excited sgt....klu dulu masa dua2 ni kecik, asyik main pukul2 je, ko pukul aku, aku sepuk ko...

hurmmm...aku klu dorg bwt camtu aku biau je, agak2 dua2 dh nangis baru aku leraikan...hahhahah...

lgpon dlm family aku, dorg dua ni je supupu yg ada, tggu la aku & k.pah beranak lgi bru la tmbah kawan2 dorg...


yg si jeje sengal plk blh hntar nayli pastu bg baju selekeh2 je...hei lelaki camni la...sib baik aku ada belikan nayli baju utk berday dia nnti (07.06.09-happy becOming berday)...so pkai kan je la...

sbbnye nk kuar gi beli barang dapor kat care4, naik je keta, aqeef & nayli tros ngOrok je, tu la kat rumah tadi main x hengat, penat la tuh...

gmbar : hamboi sedapnye aqeef tdo kat tilam vono tu ye...mentang2 la hempuq....
(apsal nmpak cam kecik je drumstik akak...hehehehe)







gmbar : suka gmbar ni...hahhahah.....meng'efekkan aku kelihatan kurus jew...
(thanx qip cOver perOt ma yg berlipat 8 nih)



* sblm gi care4 gi manjaku beli shower foam & sbun basuh botol qip, pastu nmpak sudu & gerefu plastik utk travelling sambar jew...hahhaha xpe azim bayar....
* pastu masuk care4 pastu beli barang laju2 mcm game shopmania pastu balik, sbbnye azim nk keje kul 3pm karang....huh...xleh jln2 skit...

29 May 2009

malam yg busann tahap gabannn....

burink nye, tiap2 mlm ni la rutin aku...balik keje ambik aqeef, lepak sat, sakat2 dia, pastu mandi sama2 (bogel2...hhahaha...***sshhhh), pastu bg dia mkn & aku pn makan (hahhha), pastu layan dia tgk tv....

** mana babah dia pnye crita kan, asyik mama & aqeef, klu korg nk tau..minggu ini & mggu seterusnya x tau smpai bila hanya aku & aqeef di rumah lepaking bersama, sbb nya babah asal habis keje tros g tgk keta dia kat bengkel, dh 4hari tersadai sbb enjin je...hurmmm...so selagi x siap selagi itu babah akan disana...

lepas makan, layan aqeef tgk macam2 aznil, dia mmg suka tgk uncle aznil, aku yg busan...pastu bila segment anak2 ku dia pon ikut menari sekali...gatal..
(aku x ajar ea...bukan salah ibu mengandOng ni, suka dengar musik sampai la budak kecik ni lahir...hahhaha)...... dah bape kali soh dia dok belakang, jgn dekat2 dgn tv, tapi nnti dia engsot buntut dia ke depan balik...hurmmm...



gmbar : tgk,klu blh masuk dlm tv tu,lama dah dia msuk...
**mama : aqeef, bakang cikit la, xyah nk smbung gen rabun mata ni..**




gmbar : tgk wat derk je aku cakap ea, meh close up pe yg dia dok bwt...



gmbar : smbil mkn rupanya, mcm tgk wayang plk ea, kna ada goset2...(pnjam ayat bapak aku)
** suka btol mkn roti, padahal td aku dh sumbat nasik...



gmbar =
**mama : cayang mam apa...ma nk cikit..dap nyer...**

tau apa dia cakap????
**aqeef : nanak....**

lork, aku salah tanya ke td...hahahhaha...




gmbar : pastu dia bwat derk kat aku balik...kusyuk layan uncle aznil dia...hampeh




lepas tu dh kenyang,dia pon dh gosok2 mata, aku kasik dia tdo, on air-cond bia dia sujuk pastu bia dia x kacau kejut aku mlm2 nk susu...

pastu aku pon buat keje2 & tugasan2 yg belum siap...huhuuhu

ngadap laptop...

gmbar : air itu harus ada, minum air masak mmbantu proses pelangsingan badan anda...hahahhaa
(dayen, i pnjam blog u jadik screen page laptop i) - bayar royalti cpt sbb tlg u prOmosi...ahahhaha)



pastu bi pn balik...pastu lg...

**babah : ma jOm tdo..**


huiiisshhh...sepantas kilat aku melompat atas katill...ahhahaha....sshhhhh**

kes xde keje...

ahahah...aku saje naye si kenit ni,geram tgk rmbut dia cucuk2 mata...aku saje xmo potong nk smpan pjg, so smntara prOses pjg itu berlaku, terpaksa la tahan serabai skit... hehhehhee...


balik keje semalam,cam biasa ambik dia smpai rumah ttiba dtg idea jahat, tgk rmbut serabai sangat, ambik sikat, getah rmbut & zup zap zup zap, siap.....


hahahhhaha...gelaks syaitOonn





gmbar : comel kan, aqeef klu gurl lama dh aku salOon2 rmbut dia,
kaler2 kasik merah ke ungu ke...hahahahha





gmbar : dia mmg x suka ada apa2 bnda atas kepala ke, rmbut ke, mmg dia akan tarik...haruusss
(aqeef mmg dr kecik x suka pki topi, songkok (naye ni) & apa2 la pn)

***mama : aqeefff...!!! xmo usyik,bia je...cabut getah tu ma pok***


aku siap warning dia smbil bwat muka ganaz tahap kOmunis smpai dia takut & nangis2 merayu aku soh bukak....hahahaahha...aku suka tgk dia cebek camtu, cOmel & cute



gmbar : ni tgk muka dia, tgh merayu mintak simpati kat aku...hahhahah...



xyah la tgk background belakang tu ye, selerak2 tu mmg keje aqeef & babah dia, mama kejenya kemas smbil ngOmel2....


gmbar : agak2 dh x bOle tahan (rimas, x sukey, geli & tah apa lgi dia rasa)
dia pn dh guna psikologi ke atas aku...pe lagi nangis la...


**mama : diam...xyah nk nangis2, ma x terpedaya....**


gmbar : agak2 aku dh kesian kat dia & sayang aku melebihi dari nk kenakan dia,
aku pon bukak la & sikat rmbut dia elok2....



sejurus selepas itu....

** mama : sayang mama dulu, cepatttt, balik td x kish mama pon **
** aqeef : nanak, mama dengki aqeef ( smbil berlari keluar cari babah dia, nk ngadu la tuh)**

**mama :aqeef, babah x de la, babah worrrkkkkkkkkkk.....hahahahah**

28 May 2009

zOo visit...

wahahha....aku busan weekend lps ajak bi pgi zOo...bawak si kenit nih...dia mmg obses dgn bnda2 begerakk...binatang especially nye...ank aku klu nmpak kucing boleh mnjerit 1 kmpung dengar...so pttnye nk g mggu lps elok2 pnye rncangan trpaksa batal tht mOanin'...kitorg bedesup balik muar sbb atOk kureng sehat (dh seminggu demam), sandwhich yg dh siap utk bekalan bwk la balik kmpung camping kat sana...hahahha bla ahad lepas nk g plk dh sumer ada hal2 masing2, so yg tggl adik aku & mak je yg ado, bole la sapa2 pn, xpew yg pnting aku je pegi, nk bawak aqeef....



gmbar : pose2 sblm masuk


gmbar : kuning itu ialah maklOng ku merangkap kakak sulung bunda ku



gmbar : aqeef gajah, gajah aqeef..........



gmbar : perhatian..!!jgn mmbntOwtkn penOntOn anda..huhuuh




MARI MENGENAL BINATANG..... JOM SAMA2 BELAJAR DENGAN AQEEF....

gmbar : ini ikan beshar...meh eja ngan mama,i ...e...k.a.n...kan ikan...bagusss


gmbar : ini anak rusa, eja rusa..r.u....ru s.a.....sa..rusa...pandai
(sila senget kepala korg,aku malas nk upload balik,td lupa nk rotate)





gmbar : eja gajah syg.....g.a ga....j.a.h jah...gajah....gud bOy
mama mush : nayli, ni apa, elephant...muuu...uuu...muuu...uuu
(ahhahah, ayat yg nayli slalu ckp, dia suka buat bunyik gajah camtu - dictionary music dia camtu)




gmbar : ni apa plk...bangau...eja syg...b.a ba....n.g.a.u ngau.....bangau




gmbar =
aqeef
: ni apa ma?

mama
: ni la bOrOk + ungka spesis dari planet zargus, tu yg dia pelik skit, eja cepat...m.o.n.ke.y...monkey





SESI AQEEF MENDERA PAKCU DOI...



anak aku ni, mmg suka dgn sapa2 yg berstatus bOngsu a.k.a paksu dia, adik aku mmg slalu kna dera ngan dia mntak dokong, adik hubby aku pon sama...nasib korg la...mama dia blh relaks, igt x lOngOh ke tgn dOkong si kenit tu, nk tggu dia jln karang, dia berlari jew...bukan ringan tau...nmpak je kecik,tgk dh kelat je muka dOi kna dokong...hhuhhuuu












Sesi memberi rusa makan...

gmbar : aku nk menyelit gak



gmbar : aqeef mula2 excited, bila rusa jantan tu nk jilat kasut dia, pndai plk dia angkat kaki, geli..hahhah




gmbar : aqeef dh penat, serabai, peluh, baju dah basah, dgn peluh lg, air liur mences lagi...eeee..selebet
(nmpk x tag tiket kat tgn hubby aku, ' F ' kn, means apa?? ahhaha aku dpt 2 tiket free...huhuhuhuhh)



gmbar : tgk si kenit ni, x puas2 lgi main dgn rucher dia,td tkut.... terjingkit2 nk tgk lgi



gmbar : mush & bunda tercinta, apa la rahsia mak aku ea,kurus je w/pon anak dh 7...
gilo...x celen aku, bru 1 je ni beb...klu 7 cam mak aku tah haku pon dh tembun mcm mana tah...
(xmo aku, diet ji dietttt
)

gmbar : ni aku x tau nk captiOn pe, korg pikir r sendri....sengal ayam tul..huhuuu




gmbar : masing2 dh penat, lepaking sebentar




gmbar : hr tu aku g, zOo ada buka pameran madu & sarang2 & jenis2 lebah....








gmbar : mama where r u,i'm lOst...(pe lu carik qip, nenek g tOilet la)



gmbar : panas siOtt...sian ank aku...
lOngOh beb, dukung dia lagi pgg payung lgi, dia dh pnat, ni dkt hujung dh, nk smpi pntu kuar....




gmbar : penatttttt....lepak saje sudeyyyyyyy


gmbar : dh kuar dh, keta parking jauh, mls nk gi soh azim je g ambik,
tu ank aku dh geliat, ngantok, x selesa, panas & sewaktu dgnnya..



gmbar : haa...bOgel sudahhh....aku klu blh xmo bg dia puting dh, tpi dia pn dh jerit2 bagai malu la aku...
sumbat jeww

(cba tgk tgn kanan anak aku tgh wat pe)




MEH AKU SNAP VIEW LAIN BG CLEARRR

gmbar : tu tgn dia tgh jOlOk pusat...hahhaha
tu habit bru, skang xmain dh bntal busyuk, nk tdo ke,nk susu ke, tgh dudok ke, mesti gentel pusat...hahahahah....pe perangai r lu qipp


21 May 2009

ini je yg kitOrg suka buat....

huhuhuhu...cam biasa r kn, kitOrg pnye aktiviti ialah makan...makan & makan...hahahahha....kali ni bro atan nk blnje apa lg, rezeki jgn ditolak...tmpat best yg nk mkn ialah cam biasa, ikn bakar kmpung baru...nape aku ske kedai ni sbb aku pn tau...hahahha.....makan sudeyyy org dh blnje....



gambar : nyum2...aku suka ratah ikan, bg je kat aku 4 ekor tu aku boleh licinkan sorg...huahua...meeeooowwww, tgk pggan aku, ulam2 je...nasi kasi elak ye...




gambar : ana sebat gak nasik sbb ptg kang dia nk naik bas blk kmpung, perak...la org kmpung ropenye ekau yo...huhuhuhu






gambar : rahsia utk dptkan kulit licin & berseri mcm akak, meh mkn ulam mehhh...huhuhuhu






gambar : eh kak die' aku x caya ko x mkn nasik....ko apsal kak, jgn cakap ko pn diet sbb ada skandal baru ye...hahhahahah...OOoopppssss...panazzzz





gambar : hambik ekau....licin sudahhh...tpi sbb pg td pnye kuew tiau goreng still pnuh lg dlm prot aku so ikan tu masih bertulang dgn baik, klu aku lapa dh lama ikan tu x rupa ikan, tulang pon aku makan....waarrrggghhhhh....canniball....ngap ngap
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati