20 January 2010

20.01.2010

hari ni aqeef genap 2 tahun...ter igt² lgi time ni aku tgh sakit atas katil nunggu dia kuar...pagi sabtu 19.01.2008 aku dh terasa sakit perut, kejap² dia dtg, igt skit biasa je sbb due aku klu ikt kn 28.01.2008...so aku bio je...azim plk g keje pg tu...pastu sentiasa rasa je sakit tu...azim blk keje je aku ajak g rumah mak aku, bwk smua brg² yg perlu, yg penting buku merah..

sampai rmh mak aku, aku tanya camni ke rasa tanda² sakit nk bersalin, mak aku bole jwb ntah..mak pn dh lupa la...hampehhh...dalam kul 4pm tu aku cam pelik sbb sakit nye still ada, skang ni 10minit skali rasa sakit, kat tepi perut sebelah kiri, tpi xde la sakit² pinggang ke, pecah ketuban ke, kuar darah ke...tu yg pelik tuh...

so nk sedapkan ati aku ajak azim gi hospital ampang, g kat emergency daftar masuk & naik la kerusi sorong kna tolak ke labOur rOom...masuk tu tukau baju dorg pn cek la...sah aku nk beranak & dh bukak 2cm...so aku kna la tahan wad, tpi x anto lgi masuk wad sbb time tu katil penuh, dok je la dlm labOur rOom tu, dlm kul 9pm lebey camtu, aku di hntar ke wad 4....mlm tu xleh tdo..so mengiring je...sbb sakit makin menyucuk...dlm 11 lebey camtu kuar darah + lendir...waduhhh...org kata klu ketuban darah ni sakit dia cam 10x periOd pain...mmg pon..aku nye sakit smpai 2 hari bru beranak...bayang sudahhh....

dlm tghari 20hb tu azim datang, time tu aku dh x tahan...kontraksi kuat mcm nk beranak sgt² dah...aku pggil nurse & dorg ckp baru 6cm...hui pehal la lmbat sgt nih....pastu dorg pecahkn ketuban, masuk ubat bg berak pastu petang tu dalam kul 2lebey tolak aku masuk labOur rOom..dari ctu smpai la ke kul 08.16pm baru beranak...pnye la lama dok thn sakit tu...lmbat tul jalan nk bukak...

hurrmmm...tapi tu 2 thn dulu la...skang ni tgh tggu adik dia plk kuar...ikutkan due 03.03.2010 tapi aku pnye gerak ati cam tgh bulan feb ni dh beranak dah...boleh x?? hehehhe


gmbar : ni 1st pict dia yang aku ambik pas lahir...kemain kOmbang laie idung ekau yo...

gmbar : ni pict bila dh anto msuk wad....



terasa² lagi time tu, skang dh beso dah dak ni...adik dia plk yg akn menyusul..

gmbar : bru je rasa smbut 1st berday dia thn lepas...

gmbar : masa tu hadiahkan dia basikal ni 2 in 1, boleh jadik walker skali, sedg elok dia tgh bertatih time tuh....




cepatkan masa berlalu...rasa mcm sekejap tpi nk melalui hari² tu rasa cam lmbat je...hurmmmm


happy berday aqeef fahmi...moga menjadi anak yg mndengar kata ye...

skang ni dh kena panggil abang aqeef plk...ngeh ngeh...


0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati