07 January 2010



Ikatan Pertunangan Tim & Dzul..14 nOv 2009




Entri yang aku cerita pasal aku buat dOor gift tu sbb ni la...bukan pasal nk buat birthday aqeef ye kak watie...hehehhe...dah lama entri ni tapi baru skrg rajin nk uplOad...

Kepada semua kenalan sOrry x jemput ni majlis kecik² je ye...so utk mengurangkan kOntrOversi aku x de bgtau sapa² pOn, sib baik ana nk dtg, klu x sapa pn xtau...sedangkan kawan² empunya badan pOn dia x jemput xkan aku nk lebey² kan...

sbnarnya timah xmo pn tunang² ni, bazer dia cakap, so jz nk keluarga belah laki je dtg mcm merisik la kenal² dgn keluarga aku...last² biasalah dalam family mesti ada yg jOyah² kan...kakak aku plk gatal nk sOh buat hntaran sket, sbb nk saje² meriah...pastu dari merisik dah jadik majlis tunang plk...kelam kabut la siap barang² n nk masak sket, & of cOurse jiran² terdekat kna jemput gak...gatal btOl...

so..aku plk yg jadik bidan terejun kakandam si timah ni...tu pn pki selendang ms aku nikah dulu...baju plk sebat jaja pnye masa tunang dulu...btOl² save budget si timah...keje pegawai tpi kodOkut...hahahhaha....OOoopppsss...




gmbar : heee....pOyO je bukan cantek sgt pOn kan aku make up...timah xmo tarah kening so agak kehitaman sedikit di ctu....

gmbar : sempat lagi berpOsing padahal org dh pggil² dia kat bawah nk sarung cincin...




Rombongan pengantin lelaki udah sampei...dari PagOh, jOhor....


gmbar : ini semua belah keluarga aku...



gmbar : inilah jurucakap pihak lelaki...perunding peminangan..hehhe


gmbar : ini plk perunding keluarga aku...sepupu bapak aku klu x silap...(nmpak sgt x kenal sedare..hehehe)




Maka bermulalah acara peminangan, hantaran tah berapa aku pn x hengat, RM8k kot...mula² nk mintak RM10k...sudah runding² kasik hitung congak...itu je la yg dipersetujui...


gmbar : timah muka cuak time nk sarung cincin..kekekek...
gmbar : 2 cincin merangkap cincin merisik & tunang...sama cam aku dulu...merisik & tunang sekaligus...



gmbar : ini bakal mak mentuhe timah le....


sementara perundingan dilakukan..semua x sabo nunggu makan....

ulam² yg best...banyak sgt sampai x habis....& lauk pauk pada hari itu....


semua dah gi makan, timah & aku apa lagi, berpOsing sakan la...

gmbar : budak nayli ni biasa la, pantang tgk kek, tu geram nk tOnyOh kek tu...




gmbar : ni bakal kak ipar timah


gmbar : bakal mak mentuhe....


gmbar : ini mak eden la...sapo laie...


so..nanti tiba masa nya aku hulur la kad undangan ye...sabo² skettt....nk dekat dah pOn langsung nye...




1 comment:

  1. Lawanye kak jijie ker make up..
    nnt tlg make up kite plk leh x?

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati