31 December 2012

Pengalaman 45 minit di Wad PAC, Hospital Ampang

Malam tadi i pi Hospital Ampang (hospital bersalin feveret) ..kes apa?? Kes nye dah dua hari sakit di bawah perut..sakit bukan sakit biasa, ini sakit yg sangat luar biasa, sebab nya, nak tdo sakit, mengiring sakit, bila nak tukar kedudukan tido Ya Allah sakitnye perut ku, rasa mcm sakit konstraksi mau beranak, ohh jangan lah begitu, baby i belum bersedia lagi utk melihat dunia, paru² nya blm cukup matang....

So bila dh dua hari sakit berlanjutan, sampai tahap nk berjalan pon sakit kena menampung bawah perut tu dgn tangan, aku rasa mcm ni bukan normal...lagi pula nak bangun sakit duduk sakit, adoiiii

perkara pertama of coz tanya mak, sbb mak lebey berpengalaman, tapi mcm biasa mak akan jawab NTAH, hahahhaha hampeh...sbb nye ye lah yg last adik aku tu pon dh nk 19 thn, confirm lah mak aku dh lupa camne rasa pregnant...ok xpe kita tanya adik aku plk sbb dia yg paling last pregnant sblm aku ni, tapiii alahhh apsal tak pick up phone.....

penyelesaiannya mlm tadi....MACAM BIASAAAA... apa guna kawan² maya yg kita ada kan....aku pon bertanya di Group PIICM









haaaa.....byk kata normal, tapi bila ada pengalaman yg kena premature contraction tu yg buat aku risau, ssebabbb kak ipar aku pon pernah cerita psl ni, maksudnya baby belum matang tapi dh ada tanda nk bersalin, so bila azim cakap dah takyah pikir banyak jom pi spital, & sib baik mlm tdi anak² aku dok lepak rumah mummy dia, mmg kitorg nak keluar pi ambik dorang lah tu, tapi call kakak aku balik bgtau tlg jga jap sbb nk pi spital dulu...

Aku kemas apa yg patut, in-case kena tahan wad, tros pi Hospital Feveret namanya, Hospital Ampang, sebab apa aku suka bersalin kat sini, nanti lenkali cerita...

Sampai je kat sana, tros pi kat Wad Patient Assestment Centre(PAC), kat dewan bersalin tu. Dorang soh bukak suar besar & seluar kecip, pakai kain..then baring kat katil 1

Aku nye la gugup kalau bab² kena selup ni, heheheh ko gila ingat tak malu ke, walau dh anak yg ketiga, bia sesama pompuan pon, hehehehehe...time ni tetiba aku menggigil, hahahha kes malu nye pasal, sampai check BP aku tinggi naik nye 175/95, gabraaaa beb.

Prosedur lain yg biasa, kena pasang muncung itik tu & selup nk check bukaan rahim, so far tertutup lagi alhamdulillah aku dh lega, tapi dorang cakap ada infection dalam vagina, keputihan, tu yg buat perut aku sakit...

Then dorang buat scan ~ check baby, tengok kedudukan baby, alhamdulillah dalam kedudukan yg normal, kepala di bawah, uri pon normal, so far baby ok, jantung ok, air ketuban ok, so diorang cakap aku tiada apa² just normal, tapi dorang ada la ambil sample urine, & sample dalam vagina utk test, so nanti dalam 2 mggu datang balik utk review result..

Sebelum tu prosedur biasa, lepas scan, buat CTG utk check if ada contraction, sambil tu doc buat report. OK apa pengalaman yg bestnye malam tadi, aku pelikkkk sangat apa kes doc kat sini sangat polite & berhemah, semua staff nurse pon sama, start dari mula aku sampai sampai doktor yg wat scan sehinggalah ke doktor yg selup aku tu, berhemah & berbudi bahasa...ye lah bukan nya sebelum ni dorang kurang hajar pon layan aku kan, tapi ehhh mcm pelik plak...nak buat ni say sorry dulu, pastu nak check itu ini cakap lembut je, dua² doktor india pompuan...masa mntak report kat nurse dia sambut tangan kiri pon dia cakap sorry ye tangan kiri, erkkkkk aku di hospital private ke ni....

Baru dua tahun lepas kot deliver leisya kat sini, takde lah berhemah mcm ni, tapi bukan lah tak bersopan, cumaaaaa malam tadi rasa mcm ehhh bahagia plk dikelilingi staff yg polite begini, dri gabra jadik okkkk sangat...

So harap² nye masa time deliver nanti aku akan dilayan dengan berhemah juga, hehehehhe....So dalam 45 minit je camtu, aku diperiksa, lepas dorang cakap takde masalah dah boleh balik, dorang bagi aku satu ubat, balik nanti dorang soh aku masukkan dalam vagina, ubat ni sebijik je, utk hapuskan infection yg mengganggu di dalam Miss V kita itu...






0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati