29 November 2010

Pssstttttt....rahsia kurus doktor????

rahsia apa??? huhuhu...korang bercadang tak nak menurunkan berat badan, memang la di syOrkan untuk bersenam, amalkan pemakanan seimbang...tapi selain itu bagi mereka yang mengalami kegemukan daging mcm aku memang susah & bercinta sikit nak kurus kan, sebab selain azam yang tinggi, faktor sekeliling pun banyak memainkan peranan dalam usaha nak kurus ni kan...

jeng...jeng...jeng....ada satu ubat yang korang boleh dapat kat farmasi, ubat ni memang ubat untuk kurus & tidak merbahaya...sebab apa....sebab doktor sendiri yang syorkan aku untuk makan ubat ni, ini bukanlah pil diet, ini juga bukan ubat yang mengandungi bahan² beracun seperti sibutramine.....

eh ekceli kan, sibutramine tu memang racun tapi kita boleh ambik jugak, cuma di bawah pengawasan doktor, yang ubat ubat kurus kat luar tu bukan di bawah kawalan KKM kebanyakan nye memang ada sibutramine ni, cuma berapa banyak kandungan dalam 1 pil tu yg kita tak tau yang mana kalau di ambil berlebihan itu yg buat side effect...

eh melalut sekejap....ok saya disyOrkan oleh doktor di tempat kerja saya sendiri, dia pun sendiri ambik ubat ni, turun 10kg dah...iaitu L-Carnitine & Abdrol....ada sapa² pernah cOnsume ini ubat, sila share dengan saya...buat masa ini saya belum pon makan ubat ni sebab tak beli pon lagi....selain tu saya masih lagi meng gOogle untuk mengetahui kesan² sampingan kalau ada, juga nak tau sebarangan orang boleh makan tak, tak semestinya doktor yang recOmmend kita terus beli kan, buat research dulu....

ok apa yang saya dapat hasil research yang tak habis lagi ni.....Jus Mate 5 keluaran Herba Prima Marketing & RX -Lite pun ada guna ramuan L - Carnitine dalam produk nya....eh apakah L - Carnitine tu??


(sumber gambar : Google dari website RX-Lite)


L-Carnitine Merupakan satu ramuan yang begitu berkesan dalam pembakaran lemak (fat burner), menambahkan tenaga dan mengekalkan tahap kecergasan badan sepanjang hari.

L-Carnitine merupakan ramuan yang sangat mujarab dalam program diet di mana ianya sangat effektif untuk mengurangkan rasa lapar dan letih.



Kebaikan L-Carnitine:
Menambahkan tenaga dan mengekalkan tahap kecergasan badan sepanjang hari
Ianya ramuan yang bagus bagi melindungi jantung, saraf dengan bertindak sebagai agen antioksida


sekarang rahsia doktor dah terbongkar, korang kalau nak cuba jangan main hentam kromo je ye....sila dapatkan nasihat doktor dahulu, mana tau kesihatan korang tak mengizinkan untuk makan ubat ni kan....so jangan nak salahkan aku pulak kalau tetiba korang makan takde turun pon berat korang...ini bukan saya galakkan ye untuk makan ubat ni, saya share je, mana tau ada yang berjaya kan kan....sedikit tambahan, saya dapat dari website RX- Lite, produk RX - Lite ini tidak boleh dimakan oleh :

  1. Kanak-kanak di bawah 12 tahun,
  2. Ibu mengandung,
  3. Mereka yang mempunyai sejarah sawan
  4. Mereka yang mempunyai masalah jantung yang kronik
  5. Ibu yang menyusu

maknanya ubat yang disyOrkan oleh doktor ni sama gak la kan, sebab dalam produk ni ada kandungan bahan yang doktor syorkan itu...


p/s : satu lagi pesanan, korang makan la apa pun ubat kurus, kalau korang tak kurangkan makan berlemak, tak bersenam, takdenya korang boleh kurus...sebab aku dah buat eksperimen atas diri sendiri....sekian, yang baik kita war warkan....





9 comments:

  1. SALAM

    menarik info nih... boleh tak kalu sy nak pi jumpa doktor yg syorkan ubat tu?

    nama klinik dan di mana?

    ReplyDelete
  2. tips yang menarik. boleh cuba. hehe


    salam singgah. hai tuan rumah.
    miza datang balas kunjungan.
    thanks singgah blog miza.
    selamat berkenalan :)

    ReplyDelete
  3. @AesyaZealous ; aesya, saya tak guna lagi sbb baru dapat tau, sdg kumpul info lagi...

    @♥ Roshazzy Shag ♥ : tq ye

    @Kehelan : doktor tu bertugas di hospital jheoa di gombak

    @The Nurul : tq, jz 4 shared

    @Anna Boleyn ; huhu...kan tapi ada je yang tak exercise boleh kurus, sebab metabolisme tinggi & kandungan lemak dalam badan yang berbeza...

    @Miza Yusof : tq, akan di balas kunjunganmu

    ReplyDelete
  4. I fool infer from a few of the articles on your website now, and I really like your line of blogging. I added it to my favorites entanglement page list and last will and testament be checking assist soon. Please check out of order my put as highly and vindicate me be familiar with what you think. Thanks.

    ReplyDelete
  5. salam..mush nak balas kunjungan...

    umie ada malan ubat ni tp beberapa biji jer sb entahlah kalu makan pil ni susah sikit nak makan..hhaha

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati