04 November 2010

sangat tensiOnnnnn.....

skrng ni dh kuar arahan dari Jbtn Perkhidmatan Awam yg mna semua kementerian di wajibkan guna HRMIS ( citer Hrmis lagiiiii..huhhuu) utk urusan Penilaian Prestasi Tahunan (ala yg markah kita yg nnti boleh dapat Anugerah tu la)....

so aku yg di opis bekerja di Unit HRMIS akan sangat bz sampai la hujung tahun @ sampai semua staff dah siap isi LNPT ni...kau giler staff kat opis aku seluruh malaysia ada 1,347 orang.....yg nk kna handle unit aku ni ada 3 org je.....(bolehhhhhh fengsannn)

so, pejabat2 di gombak, staff unit hospital orang asli di gombak tu semua kena datang kat ibu pejabat kuala lumpur ni utk key - in prestasi ni... sbb nye kat sana xde pon line EG*net utk guna sistem ni....

so ko bayang kn staff kat sana dalam 520 orang.....klu 1 hari dpat buat sesi utk 10 orang je (sbb laptop yg dibekalkan x cukup)...so brapa lama boleh habis semua key - in...blm campor yg dtg key - in tu yg nk pencen yg x pernah pon pegang komputer....waaaaa

ok nk tmbah lagi sengsara kepala hutaks aku ni kn, kna plk mcm hari ni server utk HRMIS ni sdg dalam tindakan pembaikan @ pemulihan....waaaaaa meraung punca kuasa dua la jawabnye.....

ni staff yg dtg sesi hari ni, tuuu ko jgn tgk yg dh beruban tu sebelah mata tau, dia pnye skill perkomputeran sangat malatop tau....

tadi aku call helpdesk HRMIS, JPA dorg ckp maybe dlm tengahari baru ok...(kalauuu la)....so sementara nk tengahari ni darah aku boleh menggelegak 240 darjah celciusss sbb koje aku asyik kna log in log out restart, on server tutup server......

yessssssss....suker aku sukerrr.....

ehhh aku x merungut tau, cuma nk ngadu kat korg je...lega sket beban kat pale ni bila dah ngadu kat korgggg...korg kan pembaca yg setia, yg baik atiiiii...hhuhuhu saya cintakan kerja saya...walaupon keje dengan sistem & bagi latihan ni sangat mncabar kesabaran tapi saya tetap cintakan kerja saya....sbb kerja saya ni bagi saya duit yg halalyintoyyiba....kannn kannn..

eh betol la buktinya saya x submit pn nama bila ada pertukaran dalaman unit, sbb saya mmg suka kerja di unit ini.....ehh betolll la......sungguhhhh.....




0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati