16 November 2010

Rendang di atas dapur sudah berbau harum


korang kt ner skrg ni, online kat kmpung halaman ke atau tak dapat cuti raya..ye la kan, sehari je cutinya, aku pun takdo apply cuti, khamis dh msuk keje balik, lgipon tak balik beraya di kampung suami, kelantan..

Sekarang ni aku tengah menikmati bau rendang yang tengah bertenggek atas dapur, mak aku yang masak...owwhhh rmh mak aku bkn jauh no ngan rmh aku, kt ampang tu je..so kitorg semua adik beradik pon keje ala2 kat sini jer, semua beraya kat k.l raya haji ni..cuma abang ngah aku je yg balik beraya di taiping..

Eh lari tajuk banyak pulak, korang masak apa untuk esok, kitorg mcm biasa lauk wajib tiap kali raya mesti ada rendang, lodeh, ayam kari/kurma, kuah kacang...

Tiap tahun feberet aku lodeh la...sebab ada ini...



ni la babat nama dia, kalau orang jawa sebut la, tapi bahasa melayu bakunya di panggil perut lembu..direbus dan dipotong kecil2 macam dadu, dicampur dengan bahan2 lain..

Style jawa memang makan banyak2 lauk, nasik himpit/ketupat dimakan bersama kuah lodeh, sambal kacang, rendang...belum tambah serunding, sambal goreng, eh mcm2 la ada....esok la aku jaja ye....selamat hari raya semua kawan2



0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati