02 November 2010

Sape nak hadiah free dari Paris? =)


dok sebut2 paris..of coz terbayang Eiffel Tower dia yg indah kan...(owhhh alangkah romantiknya jika dapat kesana berdating beromantika dgn icik hubby - berangan ke sudah je la ko mushhh)...."marilah berjOget, berjoget angan x sudah, berangan x salah asalkan tahu bertempat....hahahah"

dah jangan melalut....

korg tau x, Eiffel Tower ini yg dikenali dengan nama, La Tour Eiffel ( tuʀ ɛfɛl ) dalam bahasa France, adalah menara yg tertinggi (pegang rekod dunia) sejak ia siap dibina pada tahun 1889 (huiii arwah moyang aku pon x lahir lagi time neyyhhh) & telah di buka secara rasminya kepada org ramai pada 31 Mac 1889....tapi lepas tu bila tahun berganti tahun, makin banyak menara yg naik mencanak2 diseluruh dunia maka hilanglah rekod menara tertinggi yg dipegang oleh Eiffel Tower ni....selama 41 tahun eiffel ni pegang rekod menara tertinggi dunia sampailah Chrysler Building di bina di New York pada tahun 1930.. kau tau apakah itu Chrysler Building...gugel je pe susah...hehhehe


klau korg x tau, ni aku nk bgtau...menara eiffel ni adalah setinggi 324 meter (1,063 kaki) tinggi, about the same height as an 81-storey building....kau gayat x, aku sgt gayat klu ada dok kat puncak dia..huhuh

Eiffel Tower ni di bina di atas Champ de Mars (1 ruang hijau awam) bersebelahan Sungai Seine...nk tau lebih lanjut gugel je la, skrg aku nk cerita pasal eiffle ni bukan Champ..

ko tgk la sikit punya indah pemandangan di kala malam bulan mengambang...

punya la syok klu ada kat sana kn...ni la kita org malaysia x pernah bersyukur, kita pon ada gak Menara KLCC, org kat Paris ni pon dok berangan tau klu dapat datang kat m'sia tgk KLCC pulak...hehehehheheeh



time ni yg x tahan...ada air pancun plk (ikut pelat aqeef)


ok dah makin melalut...

ehhhh korg tau nape aku dok bercerita pasal Eiffel Tower ni, bukan sbb aku nk melancong kesana (tolong sapa2 sponsor saya), tapi sebab ni ha, si nadia farahida ada buat 2nd Give away pulakk....



syarat nye sangat mudah, sama mcm 1st GA dia yg keta cOmel tu...time tu aku x bernasib baik, saguhati pon non ado...ceiiitttt...huhuhuh

so kali ni cuba nasib lagi....mana tau entri yg aku buat ni menarik minat si penganjur utk bagi hadiah spsel entry kn.....penat aku bukak buku sejarah lama2 dulu nk paham pasal Eiffel Tower niyyhhh....(tipu - aku gugel je) & klu korg nk tau lebey lanjut pasal Eiffel Tower ni jumpa je dgn incik gugel, dia semua tau, x pon ko pegi je la kat cni...WIKIPEDIA Eiffel Tower

konfem korg fenin...huhuhu tu versi bahasa jawa...korg translate la sndirik...bukak kamus jawa...

& klu nk tau syarat2 lanjut ko pi la kat blog tuan empunya anjuran GA ini ye..... cik puan nadiafarahida ...




dengan ini saya ingin mengetag org2 ini untuk menjOin GA ini.....


akuejulia (ko wajib buat)

nadirah baharuddin (ko pn sama, wajib buat, skrg ni kemain rngkas entri2 ko ye)

icaziesyira (owwhhh aku tau kak ko mmg rajin hapdet, sekali sekala jOin GA, pe salahnye kn...heehehhe)

Dieylah ( bloggers sarawak yg aku selalu pi blajar perkataan sarawak tiap hari)

nadia tuan punye GA sendiri (eh dalam syarat x sebut kan penganjur x boleh jOin, so sila jOin ye....hahaahah) terkulat2 ko...





p/s : kepada si penganjur & juga wakil2 hakim contest 2nd GA niyyhhh....xkan xde apa2 kot....kot x de luck masa cabutan bertuah tu bg la saguhati skettt....agak2 key chain ni pon jadik la.....ok la tuh...ko igt boleh dapat kat malaysia...klu ada pon cuba korg tgk kat buntut dia mesti ada cap chowket kn...bukan cap paris



gambar adalah di kreditkan kepada tuan empunya sebenar iaiatu incik Wikipedia ye.....jgn senang2 nk copy...









2 comments:

  1. ahahahaa...simple simple pon akak baca gak kan?malas nak perah otak laa..tu pun terpakse memnuhi permintaan reader je.hehe..

    ReplyDelete
  2. alaaaaaaaaaaaa.....homework lg ke ni?

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati