02 December 2010

BILA SI DIA BERTANYA

Segmen yang kesekian kali nya oleh Ben Ashaari



Pada pendapat anda , apakah yang perlu ada dalam sesebuah blog ?
*** selain entri² yang menarik untuk dibaca, yang perlu ada dlm sesebuah blog, bagi saya kalau widget, perlu ada Follower, senarai bloglist, archive (optional - kalau ada pun bagus senang gOdek entri² lama), yang lain² tu bagi saya terpulang, kalau rasa nak semak blog, masuk kan aje, kalau rasa nak berat kan blog hentam aje...blog kita kan....tapi kena gak tau, kita suka tapi yang masuk blog kita suka ke tak...huhuhuu


Bagaimanakah anda mempromosikan blog anda ?
*** setakat ni saya menggunakan medium Facebook, jOin fan page kelab² blogger, join ping website gak, selain tu bila ada entri baru rajin² tggal kOmen & sertakan URL blog, pastu gi menyinggah di shOutmix / shoutbox blogger lain, jOin contest / GA, & saya juga ada anjurkan GA...MUSH 1st GA...kalau sudi join lah sini --->>> { link } tarikh tutup 15 Disember 2010 tepat pukul 10 malam...TQ




Blog bagaimanakah yang anda tidak suka masuk ? dan kenapa ?
*** blog yang tak suka masuk kalau blog tu sangat berat untuk di lOading, sebab kalau guna mObile memang slOw, kalau kat rumah ke kat ofis takpe la, line agak laju la jugak....pastu kalau blog yang ada lagu tu pun sama, agak sakit telinga jugak nak dengar, tapi masuk jugak support kawan² kan kan....selain tu blog yang tulisan SMS, sakit kepala nak baca ayat² dorang...pastu blog yang asyik nak mengata, mengutuk orang....banned produk sana sini....hehhehehe kita kan sama² carik makan geng...



Jika anda masuk ke sesebuah blog , bahagian manakah yang akan menarik perhatian anda ?
*** biasanya tengOk follower, kalau ramai harus rasa kagum & jeles sebab nak jugak camtu, pastu tengOk dalam 1 masa yang sama berapa visitor yang tengah online, kalau banyak yang mcm bro BA tu memang sangat kagum la....satu lagi of coz baca entri dorang²...best tak best baca gak la, sebab kekadang entri saya pun sama jugak...


Apakah kata kata semangat yang boleh anda berikan buat blogger yang mana semangat mereka telah jatuh akibat dikritik hebat oleh pembaca ?
*** alamak ni yang tak reti ni, tapi bagi saya, kritik tu biarlah yang membina, pastu kita yang dikritik ambil positif la, kritikan tu kadang² mematangkan & kemajuan utk kita, boleh ambik utk improve kan blog, improve kan tulisan, & bahasa kan....pastu kalau yang tukang kritik tu asyik nak carik salah je, ko pi kat blog dia pulak tengok bagus mana blog dia nak kritik kita tu...hahahahha (kes dah takleh tahan sangat la nih)


Blog bagaimanakah menjadi pilihan anda ...
*** of coz blog yang sangat bermakna untuk pembaca macam blog BA la, atau blog yang glamor orang dok sebut², juga blog yang banyak pengajaran, blog² ilmiah, pastu blog² yang berunsurkan satu jenis je, macam blog masakan, blog tutorial, blog lawak & yang last sekali blog kawan² yang sama² support each other...


ariiOossss....





17 comments:

  1. huwaa...bru je en ben lancarkan segmen ni ek..

    ReplyDelete
  2. saya suke blog yang kelakar
    hhehe

    salam singgah n flw :)

    ReplyDelete
  3. @mia : rebut peluang...huhuhu

    @Myaby : Tq sudi singgah

    ReplyDelete
  4. MUsh pendapat kita ada yg sama.. saya setuju itu..;)

    ReplyDelete
  5. kalo pergi kat page saya loading tak?
    jom cuba yok!

    salam ziarah!

    ReplyDelete
  6. Terjah dari blog abg ben..hehe
    Segmen Abg Ben
    "1.Bila Si Dia Bertanya??"

    ReplyDelete
  7. salam kenal..

    saya follow

    jemput join GA saya yer

    http://www.alinacshoppe.com/2010/12/giveaway-kalau-saya-shopping-di-alinac.html

    ReplyDelete
  8. singgah dari BA,..;)

    nak follow teros je la,..hehe~;p

    ReplyDelete
  9. datang sini nak tgk
    apa yg blogger suka dan x suka .
    heheh
    tumpang lepak sini kejap ^^

    ReplyDelete
  10. OOoo..Ada buat GA jgk ke? Jap g nak intai la :)

    ReplyDelete
  11. blog yg berat cm lori tanker naik bukit...mesti take-over punyer..Dinaz tak berapa suka gadget yg merimaskan!.

    http://diaumaininaz.blogspot.com/2010/12/bila-si-dia-bertanya.html

    ReplyDelete
  12. salam singgah, nice entry, jemput singah blog usang saya ea, keep it up brblogging <3

    ReplyDelete
  13. Aku hanya menambahkan feed Anda ke favorit saya. Saya sangat menikmati membaca posting Anda.

    ReplyDelete
  14. Great posting. Tidak sabar untuk membaca yang berikutnya:)

    ReplyDelete
  15. Jelas ada banyak tahu tentang hal ini. Saya pikir Anda membuat beberapa poin baik di Fitur juga. Tetap bekerja, pekerjaan yang besar!

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati