14 December 2010

Netbook free dari TM Net


korang nak ke??? hehhehe....sebenarnya ini adalah pakej TM Net Streamyx, dah lama dilancarkan, dari bulan Mei kalau tak silap, tapi pakej ni terhad hanya di sesetengah kawasan liputan streamyx je (kalau takde talian telefon harap maaf). Selain tu syarat2 lain kena sertakan slip gaji, sebab promosi ni hanya untuk pendapatan isi rumah di bawah RM5k je.

dah lama dah sebenarnya aku mohon pakej ni, sebab takde talian telefon lagi kat rumah ni, so kena mohon pemasangan talian tetap dulu, rujuk entri terdahulu , stat pasang talian tetap bulan september, so sampai lah dah nak masuk bulan nov pon netbook free tak muncul2 lagi...berapa kali call TM (100), rupa2 nya utk dpt netbook ni kena tggu streamyx pasang dulu, lokolohh...maknanya kena tunggu lagi...

stat pada tu, glamour lah suara2 aku dirakam di talian 100 sebab tiap minggu aku call tanya bila streamyx nak pasang, sampai masa tak tahan rasa nak maki, aku pon pi la TM kat belakang tasek titiwangsa tu, rupa2 nya, takde pon rekod permohonan streamyx atas nama aku, wahhh ini boleh mendatangkan marah. Ni la payahnya bila kita tak mohon secara properly, main pas atas tangan member je, konon wife dia keje TM bolehlah cepat dapat, hampeh je.

last2 sib baik aku tak submit application baru, elok je seminggu lepas tu agen streamyx call nak datang pasang, haaaa tau takut...huhuhuhu, sib baik tak antar komplen kat TV lagi. Dlm pertengahan Nov dapatlah streamyx aku, tapi laptop takde tak guna jugak kan, dorang cakap netbook dapat lepas 2 minngu pemasangan streamyx, lokolohhhh tunggu lagi...

Tapi sib baik TM memahami keperluan pengguna mendesak macam aku nih, 7 hari lepas tu agen call utk penghantaran, yabedabedu....

so, netbook dh dapat dah puas hati, hilang marah2 dulu dekat TM, sekarang dah sejuk dah, dah sayang...walau line hanyalah 384kbps, tapi aku sangatlah berpuas hati sebab line di k.l ni sangat ok.

so hari ni sebenarnya dah dekat 3 minggu aku dapat netbook ni, so far adalah sangat berpuas hati, walau paparan netbook kecik, tapi bolehlah buat update blog & BW, daripada non ado langsung kan.




Apa yang akan kita dapat bila mendaftar dengan pakej ini :

** Spec HP netbook (jika memilih pakej ini @ laptop 1 Malaysia)

  • Intel® Atom Processor N450 (1.6 GHz)
  • 1 GB DDR2 SD RAM
  • 250 GB Hard Disk Drive
  • 10.1" lCD Display (1024 x 600)
  • Genuine Microsoft® Windows® 7 Starter
  • Integrated Bluetooth; Webcam
  • Integrated Wireless 802.11 b/ g
  • 1 Year Warranty
** selain tu dapat modem router Wireless (boleh online beramai2 kat rumah tu)
** akaun streamyx
** dan macam2 lagi lah...

****aku copy je ye..

* Streamyx broadband Internet access with speeds starting from 384Kbps
* One (1) Komputer 1Malaysia or Hewlett Packard (HP) Netbook with 160GB or 250 GB hard disk, 1 GB memory with integrated Webcam and WiFi capability plus FREE delivery anywhere nationwide
* One (1) FREE Streamyx Zone account and access
* One (1) FREE wireless modem with a 12-month warranty period
* One (1) Streamyx email account (xxx@streamyx.com)
* Add-on choice of the RM10 Call Plan
* Waiver of installation fees (RM88) and activation fees (RM75)

keterangan lebih lanjut www.tm.net.my




7 comments:

  1. ada lagi eh promosi ni
    nak rembat lah :)

    ReplyDelete
  2. brapa kira2 kena bayar tu?
    and bulan2 dia charge brapa?
    macam nak gak.. kat umah tak de notebook pun.. tengah mengidam gak ni.. :( huhu.. kalau boleh share2 la ngan saya.. :)

    ReplyDelete
  3. tak dapat pun..

    macamana nak mohon...

    ReplyDelete
  4. dah apply dah pakej ni, tp tak dapat lagi...

    ReplyDelete
  5. korang, kang saya buat entri lebih terperinci ye pasal application niyh

    ReplyDelete
  6. akak pun nak apply jugak lah...:)

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati