26 December 2010

layankan aje kreativiti anak anda

Mengikuti proses kanak2 membesar memang mencabar jiwa raga & kesabaran mental minda kita sebagai ibu & bapa, kadangkala bila mereka cuba belajar sesuatu perkara, memang akan bersepah rumah atau rosak sesuatu benda dahulu, pengajaran & pengalaman akan mematangkan mereka, membolehkan mereka lebih explore sesuatu perkara.

Kisah si aqeef, baru je tadi, mengoyakkan dan menyepahkan buku2 kaler dia, memang menguji kesabaran aku btol, baru je aku nak marah, tetiba dia datang kat aku sambil cakap "mamaaaa, ni aqeef buat nasi lemak, mama mkn lah, mama nak air apa", hahaha dari nk marah tros gelak besar2....



ni la rupa aqeef msk nasi lemak tu, hambik ko nk marah sgt


time aku taip entri ni, aqeef tengah melayan astro ceria 611 - cerita "Kisah Putera Shazlan", tetiba aku dengar adik dia nanges, ku toleh rupanya si aqeef tengah nyakat adik dia, heiii, tadi elok2 layan astro, time bila pulak dia kat ctu, mendidih tros aku time tu, bangun nak bagi sedas dua kat dia, tros dia jerit, "orang tua, tolong saya"...haaa kan...camno nak marah kalau semua perbuatan dia tu asyik nak buat aku gelak je...

dialog "org tua, tolong saya tu" memang ayat yg selalu shazlan sebut kalau dia ada masalah, sapa yg selalu terpaksa ikut anak layan astro ceria ni memang familiar la ayat nih kan...hehehhe

budak2 memang cepat ngikut....macam2 la....& sekarang ni baru aku sedar, owhhh anak2 ku semakin membesar, 20 jan depan aqeef genap 3 tahun...masa cepat berlalu......tsk tsk

p/s : so, korang hargailah masa bersama anak2, kerana jika terlepas, memang tak boleh di undur kembali.....



0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati