14 December 2010

perebutan kasih sayang dua beradik

aiyyakkk...aku baru je ada dua anak, dah terasa kesukaran untuk menghandle. Malam tadi masa nak tidokan aleisya, datang ragam dia nak berdodoi & tido dalam pelukan aku, bila dah lena sikit aku letak dia bangun balik. Jadinya berdodoi lah sampai dia lena, kena pulak cuaca malam tadi agak hangat lebih dari biasa.

Datang pulak si abang, ajak aku tengok Tv dengan dia, mula2 dah cakap elok2, tunggu adik tido nanti mama keluar, tapi nak jadik cerita si abang pun nak meragam takmo tengok tv sorang2, adoooyaiii.....bila si adik dengar suara abang, si adik mula la bangun balik...abih camno nih...& terjadilah perebutan kasih sayanga antara dua beradik nih...si adik takmo lepaskan tangan yang memeluk aku, si abang pulak naik baring atas aku sambil ajak tengok TV sama2 dengan dia..

Bila keadaan macam ni berlaku mulalah kita kena berfikir secara pantas & berwawasan kan, tangan kiri memeluk si adik tangan kanan memeluk si abang sambil memujuk dengan kata2 pujian sampai dia cair, tapi tak makan saman punya orang. Sib baik si adik dah start lena, jadinya bolehlah letak si adik & keluar tengok TV dengan si abang.

Yang peliknya, malam ni dua2 anak aku takmo pi ngan bapak dia, tah hangin apa, dua2 nak merebut kasih sayang mama, dua2 takmo mengalah...haduhai ragam anak2 ku..kadang2 nak tergelak pun ada.





baru dua nih...ada hati nak tambah lagi satu...huuhuuh...biarlah si abang sekolah dulu...owwwhhh bulan depan genap si abang 3 tahun. cepat betul masa berlalu...




0 org telah balas ngOmel:

Post a Comment

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati