16 December 2010

teknologi tanpa mengira usia

Dasyat nenek² abad sekarang niyhh...


1) Nenek dari sweden

Sigbritt, seorang nenek berumur 75 tahun asal Sweden memiliki connection internet peribadi yang berkecepatan 40 Gigabites/second, saat ini tercatat dalam sejarah IT merupakan connection internet tercepat di dunia.

*** No wonder lah sebab dia adalah ibu kepada Peter Löthberg yang merupakan legenda internet Sweden yang set up kan connection ini.



2) Nenek pengguna facebook tertua

Nama nenek ni Lillian Lowe yang berusia 103 tahun. Tujuan dia bukak akaun Facebook ni sebab nak berhubung dengan cucu dan cicitnya.

*** bagus, walau dah tua tapi hati still modern, bagus niat dia nak lebih berhubung rapat dengan cucu² dia.



3) Nenek dari cheras, kuala lumpur



bukan siapa² pun, tapi inilah mak saya, kira nenek jugalah kan, nenek kepada anak² saya, yang buat saya nak marah nye, ada akaun facebook satu hal la, takpe sebab sekarang semua ada facebook, tapi baru² ni mak saya ajak saya pergi beli handphone baru....wahhhhhhhhhhhhh sangat melawan tokei panggung. Anak dia yang berteknologi tinggi ni pon pakai handphone cabuk je, ( tapi hari tu dh sambar Nokia C3 tapi saya jual balik, sebab tak puas hati.....)

mula² ajak saya pegi beli handphone, demand nak yang semua cukup lengkap, nak yang ada 3G boleh video call, nak yang camera cantik, lagi nak yang boleh MMS, semua handphone yang ok² pn ada kan, pastu riki punya riki tokei kedai soh beli handphone nih.. Berpatutan lah dengan budget tapi semua dapat

Sony ericsson Hazel, nak tau lebih lanjut spec nya boleh refer sini
 

camera handphone : 5MP
ada 3G boleh video call
ada GPS pulak lagi

melampau mak ye, pastu tak cukup dengan itu, dia tanya ko pakai streamyx tu ok tak line dia, netbook yang dapat tu ok tak?? aku macam biasa jawab ok je nape nye mak ? mak eden menjawab : mak nak jugak lah....

aiiiiiyakkkkkkk
mak, kat rumah ni ada dua bijik laptop, jaja punya ada , mamah punya ada, pakai je yang tu

mak eden jawab lagi : takmo, mak nak ada sendiri punya, baru senang belajar, takmo kongsi²

hammmmboooiiiiii........


3 comments:

  1. nice blog...hope to keep in touch ya...

    power nenek2 nih... ;-)p

    ReplyDelete
  2. ahahaha... sweet la your mom...

    ReplyDelete
  3. tumpang tanya..napa return c3 tu, x best ke?

    Jemput ke Family Moza

    ReplyDelete

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati