28 December 2010

cara untuk blog anda tersenarai dalam enjin carian


{ menjawab pertanyaaan dari cik abc }



sorry ye, baru nak jawab, ini mengikut apa yang saya tau ye, kalau ada yang nak tambah silakan, sama2 kita berkongsi ilmu, tak baik kedekut.

mula - mula , kena pi kat dashboard --> setting -->> Basic -->> pastikan dua setting dibawah ni ditukarkan ke YES.



selepas itu kena la apply kan teknik SEO dalam entri kita, apa teknik SEO aku pun masih dalam kajian lagi, hehehehe, masih belum mahir, cuma apa yang aku tau, kena guna ayat - ayat penuh la, maksudnya dalam ejaan perkataan, jangan guna short form, sebab bila kita carik maklumat di google, kita taip ayat penuh kan?? dan biasanya entri kita mestilah berkisarkan kejadian / maklumat semasa, yang panas2, itu aku tak tau apa nak terangkan, kita kena pandai lah buat entri sendiri.

sebab aku pun tak gunakan sangat teknik2 ni, hari tu pun kebetulan je, deme2 dok search pasal cerita YAB tu kan, kalau ikutkan aku takdelah kejar SEO dalan setiap entri, just sikit2 je la....

3 comments:

thanx sudi nak ngOmel blk kt cni..ngOmel la panjang2 takpe saya suker...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mush mengOmel | Template Designed By Blog Bingkisan Hati